گوناگون

فون واژه (phoneword) و کاربردآن در شرکت اپل

فون واژه چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آماده باشد که حروف های انگلیسی روی دکمه های تلفن های رومیزی و تلفن همراه چه کار بردی دارند؟

شاید تا کنون تصور می کردید این حروف فقط برای زدن پیامک به کار میروند. اما اگر دقت کرده باشید، حتی روی گوشیهای تلفن بسیار قدیمی نیز این حروف وجود دارد. در حالی که در آن زمان اصلا تکنولوژی موبایل و پیامک وجود نداشت.

دلیل چاپ این حروف بر روی گوشیهای تلفن  در بسیاری از کشورهای جهان، از جمله در اروپا و آمریکا، کانادا، و استرالیا و…، اکثر شرکتهای بزرگ به جای اینکه شماره تلفن خود را با عدد بیان کنند، با حروف و با نام برند خود بیان می‌کنند تا هیچگاه از خاطر مشتریان فراموش نگردد و آنها بتوانند به سریعترین روش ممکن با شرکت ارتباط برقرار نمایند. مانند سامسونگ در آمریکا که شماره آن   1800Samsung و شرکت اپل شماره آن 1800MyApple  می باشد.

یا به عبارتی دیگر فون واژه یعنی :شماره‌ای است خاص، منحصربفرد و فراموش نشدنی مخصوص شما (به نام شما یا نام خانوادگی‏‌تان یا نام شغل و حرفه‌ و یا هر نام و برند مورد علاقه‏ شما.)

اصطلاح انگلیسی این نوع شمارهها phoneword است و در آمریکا و کانادا نیز بیشتر به Vanity Number مشهورند. به تازگی در ایران نیز بعضی شرکتهای بزرگ و افراد به این روش روی آورده اند که علاوه بر بهره مندی از مزایای آن ، کلاس کاری خود را نیز در حد کلاس کاری جهانی و شرکتهای بزرگ جهان گسترش داده اند.
مانند: شرکتهای صندوق نسوزکاوه (021Kaveh)، هواپیمایی هما (021Homa22)، نشر دانش ایران (021Ketab)، شرکت هولدینگ پی اچ کیو (021Moshaver) و…

نحوه شماره گیری فون واژه ها چگونه است ؟

نحوه شماره گیری فون واژه ها یا شماره های حروفی به این صورت است که با توجه به حروف مندرج بر روی دکمه های گوشی موبایل، دکمه مربوط به هر حرف را، بدون توجه به موقعیت آن فقط یکبار فشار دهید. مانند شماره موبایل 0912Printer که نحوه شماره گیری آن به شکل پیش رو می باشد.

فون‌واژه‌ها،به خاطر «منحصربفرد بودن» جزء کالاهای سرمایه ای محسوب شده و روزبه روز بر ارزش آنها افزوده می گردد

مشاهده اینستگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *